Magazin Online Bijuterii Aur
- Categorie: Magazin online Bijuterii Aur
- Perioada: Oct. 2021 - Feb. 2022
- Rezultat: ROAS cu 8,1% mai mare
Istoric / Analiză
Vă prezentăm rezultatele obținute pentru un magazin online de bijuterii din aur 14K și argint cu o prezență de 20 de ani în piață și 10 ani în zona de online.
De-a lungul timpului au fost adoptate diverse strategii pentru creșterea și scalarea business-ul, fiind stabilit de către client un target roas la nivel general de 10%.
A fost obținut acest target roas de 10% în trecut, însă nu a fost și depășit. Și pentru că există potențial, clientul a dorit în continuare scalarea business-ului.
Astfel, am început colaborarea iar la 1 octombrie 2021 campaniile de marketing din conturile de publicitate facebook ads și google ads au fost implementate și active.
Iată rezultatele din prima luna de activitate în contul google ads, respectiv facebook ads.
Campanii Google
Rezultatele din google ads au depășit targetul stabilit încă din prima lună de activitate, roas-ul obținut fiind de 15,19%. Fiind înregistrate 316 conversii, la un cost de achiziție de 25 RON. Valoarea conversiilor obținute în prima lună de activitate a fost 120.935 RON
Structură Campanii Google
Funnel-ul stabilit și implementat a avut în vedere activitatea anterioară a contului, mai exact, istoricul contului, ceea ce ne-a permis să avem următoarea structură a campaniilor:
O campanie de search cu ad grupuri pe fiecare categorie de produse, lănțișoare, brățări, inele, bijuterii copii, etc.
O campania Dynamic Search Ads, DSA, de asemenea, segmentată pe ad grupuri pe fiecare categorie de produse. Pe parcursul timpului a fost testat și un ad grup pe all pages, însă rezultatele nu au fost la fel de satisfăcătoare și după o perioadă de rulare am decis să pauzăm respectivul ad group.
O campanie de search dedicată Brand Protect, care datorită notorietății brandului construit este în topul campaniilor celor mai performante.
O campanie Display Standard cu o audiență de tipul custom intent, bazată pe expresii și termeni de căutare relevanți.
O campanie Smart Display și remarketing display în care au fost testate diverse audiențe de retarghetare. De exemplu, toate coșurile abandonate în ultimele 30 zile, toți utilizatorii site-ului care au petrecut min. 15 sec. pe site.
O campanie de smart shopping în care sunt afișate doar produsele din aur 14 K.
A fost testată și o campanie performance max, dar rezultatele aduse nu au depășit performanțele campanie smart shopping, astfel am decis ca atât timp cât profitabilitatea campaniei smart shopping se va menține la același nivel, campania performance max să rămână pauzată.
Desigur că a fost alocat și un % din bugetul de marketing testelor, printre care am făcut o splituire mobile vs desktop asupra campaniei search pe categoriile de produse. După perioada de test, am remarcat că cele mai multe conversii vin din mobil, ceea ce ne-a determinat să unim din nou device-urile.
De asemenea, pe parcursul lunii decembrie au fost active campanii specifice de Crăciun, mai exact, o campanie de Smart Display.
Cu această structură a campaniilor, în doar 4 luni de activitate am înregistrat 2563 de conversii, la un cost de achiziție de 20,59 Ron, iar valoarea acestora fiind 1.173.819 Ron.
Bugetul cheltuit în contul de publicitate google ads a fost 52.784 Ron, iar ROAS-ul obținut a depășit semnificativ target-ul stabilit (10%), acesta fiind 22,24%.
Rezultatele campaniilor din google ads obținute în perioada 1 octombrie 2021 – 28 februarie 2022:
De asemenea, rezultatele din Facebook au fost satisfăcătoare, ROAS-ul obținut fiind de 10,4%. Nu a fost cu mult depășit, însă obiectivul a fost atins. Au fost înregistrate 199 conversii, la un cost 51,9 lei CPA, iar valoarea conversiilor fiind de 107.189 Ron.
Structură Campanii Facebook
În crearea funnel-ului pentru facebook ads am ținut cont de bugetul pe care clientul este dispus să îl aloce și de obiectivul pe care dorește să îl atingă și anume, să roas-ul la un prag de min. 10%.
Strategia abordată a cuprins o campanie de conversii cu optimizare pe purchase, deoarece contul de publicitate și pixelul aveau istoric. Această campanie includea ad seturi pe fiecare categorie de produse cu audiențe specifice.
În momentul în care ad seturile pe categoriile de produse nu au mai fost performante am testat diverse audiențe bazate pe interese.
O campanie de conversii cu optimizare purchase și audiențe lookalike. Au fost testate audiențe de tipul: lookalike 8% all convertors, lookalike 9% page engagement, lookalike 10% baza de date/email-uri, lookalike 10% add to cart, etc.
O campanie de conversii optimizare purchase pe Target Roas complet broad, iar ad set-urile au fost duplicate. Pe măsură ce performa campania rămâneau active ad set-urile care aduceau rezultatele dorite, iar cele care aveau puține conversii la cost mari de achiziție erau pauzate.
O campanie de catalog sales cu audiențe de remarketing, precum: vizitatorii site-ului din ultimele 30 zile, ulterior audiența formată din toți vizitatorii site-ului din ultimele 30 zile a fost filtrată astfel încât să fie targhetați doar acei vizitatori care au și petrecut min 10-15 sec. pe site. O altă audiență de remarketing: coșurile abandonate din ultimele 45 zile, numărul de zile a fost crescut treptat, deoarece frecvența prin afișările reclamelor era tot mai mare. A mai fost testată audiența de remarketing page engagement din ultimele 365 zile.
În luna decembrie au fost implementate noi campanii care au rulat până în 21 decembrie cu o strategie specifică de Crăciun.
De asemenea, la finalul lunii ianuarie au fost implementate ad-uri și campanii specifice perioadei de Mărțișor.
Rezultatele campaniilor din contul de publicitate facebook obținute în perioada 1 octombrie 2021 – 28 februarie 2022.
În perioada 1 octombrie 2021 – 28 februarie 2022 au fost înregistrate 1599 conversii, la un cost de achiziție de 32,24 Ron, valoarea acestora fiind 715.679 RON.
Bugetul cheltuit în contul de publicitate facebook ads a fost 51.563 Ron, iar ROAS-ul obținut a depășit target-ul stabilit (10%), acesta fiind 13,88%.
Rezultatele înregistrate în contul Google Analytics în perioada 1 octombrie 2021 – 28 februarie 2022:
Ca o perspectivă generală, contul de publicitate google ads obține rezultate semnificativ mai bune, comparativ cu facebook ads. CPA-ul (costul de achiziție) fiind mai scăzut, față de facebook.
Ceea ce ne-a determinat, în funcție de flexibilitatea clientului să realocăm bugetul între componente, google & facebook.
De asemenea, au fost active și campanii specifice de email marketing.
Concluzii
Strategia de marketing abordată la nivelul acestui cont ne-a condus la obținerea rezultatelor performante și extrem de satisfăcătoare atât pentru client, cât și pentru noi ca agenție de marketing.
Obiectivul stabilit de client și anume, acela de a atinge ROAS-ul 10% a fost depășit încă din prima lună iar rezultatele au fost în creștere de la lună la lună.
ROAS-ul total la nivelul conturilor de publicitate google ads si facebook ads este 18,1%
În contul google ads fiecare campanie implementată și activă, prin optimizările constante a reușit să înregistreze conversii și să contribuie la atingerea obiectivului stabilit.
De asemenea, și în contul de publicitate facebook ads campaniile active au înregistrat conversii semnificative, deși provocările întâlnite au fost mult mai mari în acest caz.
Astfel, putem concluziona că un mix de strategie corect, cumulat cu experiența dobândită în domeniu și research-ul efectuat asupra brand-ului au contribuit la obținerea acestor rezultate performante.