Traseul parcurs de un client pe site va fi bine cunoscut și înțeles de marketer, iar cu ajutorul automatizărilor se pot crea anumite mesaje personalizate în funcție de acțiunile pe care le-a întreprins pe site, nevoile sale sau tipologia clientului respectiv.
Ce putem face cu ajutorul aplicațiilor de Marketing Automation? Mai jos puteti găsi situații sau acțiuni efectuate de un prospect, în urma cărora acesta poate intra într-un proces de Marketing Automation.
- atunci când un contact se înscrie la newsletterul de pe site
- confirmă o comandă
- completează un formular de pe site
- deschide un email transmis anterior
- face click pe un link sau buton din interiorul emailului
- dacă a vizitat o anumită pagina din site
- dacă un anumit eveniment (obiectiv) este îndeplinit
- dacă forwardează sau dă reply la un email
- dacă a lăsat produse în coș fără să finalizeze comanda
- în funcție de perioada de timp trecută de când a efectuat ultima dată o comandă pe site
- solicitare de revizuire a coșului de cumpărături după efectuarea unei achiziții
- cupoane de promoţie, cupoane cu anumite ocazii (ex: zi de naştere, zi aniversară)
- cross-sell si upsell email
- Black Friday - campanii şi oferte exclusive